Loading...

Nye folk + gamle folk i nye stillinger

Først om de nye

Vilde Odmundson er ansatt som grafisk designer – en stilling vi i utgangspunktet ikke hadde planlagt, men når noen sjanser må man bare ta, når de kommer rækede på ei fjøl. For Vilde har som mange andre nordlendinger vært inne i en forvirret periode med identitetskrise, og vasa rundt sørpå i den tro at gresset er grønnere der. Men som så mange før henne, kunne hun konkludere med at Jørgen Hattemaker hadde rett – graset er grønt for alle, og ekstra stas er det jo med grønt gress her nord. Så hun tok tell vett å fløy mot nord (fri fortolkning av Halvdan Sivertsens episke låt, Ti Tusen Tommeltotta), og med en bachelor i grafisk design fra Westerdals ACT og  to år reklame og merkekommunikasjon ved Norges kreative fagskole i ryggsekken var det ingen tvil om at dette var ei dame vi ville ha. Vilde har tidligere jobbet i reklamebyrået McCann Oslo med kunder som TINE, Peugeot, Regnskogfondet, Apotek1 og Ruter, og vi gleder oss stort til høsten sammen med henne.

Ulrikke Uhre er digital markedsfører og tar ansvar for nettsider og distribusjon. Ulrikke har vært sammen med oss en stund nå, og sklir rett inn i sirkuset!

Du kan kontakte Vilde eller Ulrikke her.

Så om de gamle

Stein Inge har til nå vært daglig leder i både Deadline Media og Deadline Event. På grunn av økt etterspørsel og aktivitet i eventselskapet skal han nå ha fullt fokus på dette, i tillegg til å fortsette som produsent og fotograf i Deadline Media. Martin overtar daglig lederrollen i Deadline Media, og får hjelp av Katrine som tiltrer lederrollen på kontoret i Bodø. Stein Inge er fortsatt eneeier i begge selskapet, gjennom sitt holdingselskap Deadline Holding.

Deadline Media
Hvorfor endre på et vinnerlag?

Økt etterspørsel er hovedårsaken til omstruktureringen. At bedrifter og organisasjoner i Nordland ser verdien i å ha godt innhold i sine kanaler er veldig gøy, og det finnes så mange bedrifter i området som har spennende historier de enda ikke har fortalt. Det har vi lyst å gjøre noe med.

Vi fokuserer på historien bak det kommersielle budskapet når vi produserer film for våre kunder, og målet vårt er alltid at historiene vi forteller skal engasjere de som ser den, og det er nok nettopp dette som skiller oss fra andre leverandører av kommersiell film i regionen.

At etterspørselen øker, øker naturligvis også antall tilbydere. Men for oss har ikke det vært negativt – tvert imot. Jo flere som tilbyr film, jo mer bevisst blir kundene på kvalitetsforskjellene, og hvilken innvirkning det har på merkevaren, det er bra for oss og pusher oss til å alltid levere den beste versjonen av oss selv.

Folk er nøkkelen

Film- og markedsføringsbransjen har utviklet seg i rasende fart de siste årene, og for å imøtekomme denne tilbyr vi nå flere tjenester innen kommunikasjon og distribusjon, i tillegg til selve filmproduksjonen. Akkurat nå leter vi etter dyktige prosjektledere med digitale hoder, men alle med lidenskap for filmfaget er alltid hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss.

Vil bli best i Nord-Norge på kreativ kommunikasjon

Selv om Deadline Media leverer de fleste kommunikasjonstjenester, er film grunnmuren i selskapet.  De fleste organisasjoner ønsker kun et byrå å forholde seg til, og selv om vi nå er rigget for å påta oss slike oppdrag, kommer vi aldri til å bli et tradisjonelt reklamebyrå. Vi opererer alltid litt på kanten av boksen, og kampanjen “Alle burde ha en Nordlending” for Signal i sin tid, er et godt eksempel på dette. Den ble sensurert på flere kinoer i Norge i 2015, men befestet likevel Signal som en lokal bredbåndsleverandør i Nord-Norge. Filmproduksjon og kommunikasjonen knyttet opp mot distribusjonen av disse, er det vi først og fremst leverer. Det er det vi er eksperter på, og det vi skal være best i Nord-Norge på. 

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
2019-07-11T06:43:00+00:00