Loading...

Kino?

Ja takk.

Vi sier ofte til våre kunder at de må vise filmene sine på kino. Blikket vi får i retur sier “selvfølgelig sier du det, du vil bare ha mer penger ut av meg”. La oss svare på det, en gang for alle.

Kinoreklame = Kvalitet

Å vise reklamefilmen sin på kino betyr kvalitet på to helt sentrale områder. Det betyr at du har et innhold av høy kvalitet som vil gi seerne en opplevelse, noe som samsvarer med vår tankegang om å ikke slite ut kundene sine for likes og klikk. Det betyr også at du får høy kvalitet på de visningene du betaler for – filmen din blir sett.

En undervurdert distribusjonskanal

Nyere undersøkelser, gjennomført av Ipsos MMI og Meetingpoint, viser blant annet at kinoreklame er 3,6 ganger mer effektiv enn TV-reklame, i forhold til reklameerindring. I tillegg til å huske reklamen godt, mener publikum at kinoreklame er en del av kinoopplevelsen og sier at den er både ønsket og forventet.

Reklamen er en del av opplevelsen

Forestill deg selv. Du har kjøpt billetter til en film du har gledet deg til å se. Mobilen er på lydløs og du lander i kinosetet. Endelig kan du lukke hverdagens ståk og krav ute. Det er deg, 50/50 popcorn og baconcrisp, en sukkerdrikk, mørket og lerretet. Du har full fokus på det sistnevnte, og … *din merkevare her*.

Filmen du har produsert blir sett. Budskapet ditt blir ikke bare hørt, det blir også husket. Det betyr at det er høy kvalitet på hver eneste visning av filmen din, og at du er et stort steg på veien i å nå ditt mål om holdnings- eller handlingsendring.

Her kan du se en av våre kinoproduksjoner:

Forsterker markedsmiksen

Setter du kinovisningen i sammenheng med den øvrige markedsmiksen din, plakater, TV, annonsering digitalt og på papir, din synlighet i sosiale medier sier undersøkelsen at det er 57 % sannsynlighet for reklameerindring.

Kinoreklamen øker

De siste årene har omsetningen på kinoreklame økt med over 50 %. Grunnen til dette er at stadig flere annonsører ser verdien i denne distribusjonskanalen, blant annet fordi kinoene leverer stabilt høye besøkstall og har attraktive målgrupper. I tillegg er det en svært priskgunstig kanal – enn så lenge, i motsetning til hva veldig mange tror.

Vi formidler always-on- og kampanjeavtaler på kinoer i hele Norge – også lager vi jo film da!

Kontakt oss for en prat og film og sånt

“Oh how Shakespeare would have loved cinema!”
― Derek Jarman, Dancing Ledge
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
2019-05-02T12:12:00+00:00