Loading...

Historien om Nordland

Vi produserer innhold for samferdselsavdelingen i Nordland fylkeskommune – et oppdrag som gjør at vi kan fortelle uendelige historier og formidle opplevelser i fantastisk natur. Oppdraget består av filmproduksjon, innholdsproduksjon, håndtering av sosiale media, distribusjon, markedsstrategisk rådgivning og prosjektledelse i forhold til Samferdselsavdelinges øvrige kommunikasjon.

Følelsen

Da vi skulle fortelle at rutetilbudet til Bybuss Bodø var blitt enda bedre, ville vi samtidig formidle følelsen og fordelene ved å reise kollektivt. Dette gjorde vi vet å få et kjent ansikt fra den lokale og nasjonale musikkscenen med på laget, nemlig Fredrik William Olsen – bedre kjent som en av medlemmene i bandet Kråkesølv. Resultatet ble en hjertevarm kampanjefilm om hvordan bussturen blir en pause i en hektisk hverdag, som får deg trygt frem.

Opplevelsen

Riktignok er det samferdsel vi holder på med her – men opplevelsen av Nordland er enorm når man får muligheten til å reise rundt å dokumentere alle de ulike rutetabellene “live”. Samferdsel er ikke bare å komme seg fra a til b, opplevelsen av reisen er vel så viktig, og det er denne vi fokuserer på her. Kampanjen fungerer både mot de lokale kundene, som blir stolte av å se sitt Nordland skinne. I tillegg er det uvurderlig markedsføring av Nordland som reiselivsdestinasjon. Dette har vi jobbet mye med i forbindelse med lanseringen av Travel Pass Nordland.

Travel PassNordland

Gjennom å engasjere nordlendingene selv, ville vi markedsføre reisekortet Travel Pass Nordland under slagordet “Opplev Nordland”. De insendte POVklippene ble satt sammen til en effektfull kinoreklame, i tillegg til at enkelklippene ble spredt i digitale kanaler. Kampanjen traff godt i et segment det tradisjonelt sett er utfordrnde å treffe, nemlig unge menn.

Travel PassNordland

Samhold skapes på veien – reis sammen til kamp, det gjennom samhold at kampene vinnes.

Dette var fokuset da vi skulle fortelle lag og foreninger hvorfor reisekortet Travel Pass Nordland er ideelt for grupper.

Kliff Arne fra Selve Narvik

Vi fikk hjelp av figuren den kjente figuren fra Honningsvågrevyen, Kliff Arne fra Selve Narvik, da vi skulle fortelle om det nye bussystemet i Narvik. Filmen fikk nesten 300 000 visninger på Facebook, og ble spredt over det ganske land.

Nattbussen går oftere enn du tror

For at flere skal ta nattbussen, må de vite når den går – og hva bedre enn å bruke det ikoniske uttrykket til tv-serien SKAM til å formidle dette? I tillegg ønsket vi å formidle at Nattbussen er mer enn en partybuss, og derfor fulgte vi den en hel kveld, hvor ulike personer med ulik bakgrunn og motivasjon benyttet seg av tilbudet. Konseptskissen ble utviklet av vår samarbeidspartner BYRAA Bodø.

2018-12-05T20:15:50+00:00