SIGNAL BREDBÅND



Alle Burde ha en Nordlending
Hvordan få Nord-Norge til å dele reklamefilmen til en fiberleverandør? Jo, ved hjelp av tørrfisk i en dobbeltseng og en overivrig sensur.
 
Signal Bredbånd har store ambisjoner om å bygge ut morgendagens motorvei, fibernettet i Nord-Norge. De ønsket seg en digital strategi som etablerte dem som ekte nordlendinger i et marked med andre nasjonale selskap.Nordlendinger er kjent for å ha innovative løsninger, holde roa i utfordrende situasjoner og ikke minst det nord-norske lynnet som er perfekt for god kundeservice. Research førte oss tilbake til fra en viral artikkel fra 2010 som kom i kjølvannet av Cato-Air ulykken hvor to nordlendinger overvant en flykaprer:

"Den enestående handlekraften kommer fra en nordnorsk kultur der folk var mer vant til å klare seg selv. Derfor unngikk de to nordlendingene å bli passive tilskuere til sin egen død" sa proffessor i krisepsykiatri, Lars Weisæth.
Liv Harriet som spilte "Bjørg" måtte heises opp med kran før bærescenen.
Radioverter i P3 trakk konklusjonen: Egentlig burde alle ha en nordlending i tilfelle farlige situasjoner. Denne beskrivelsen av nordlendingen, som har en stoisk ro i tøffe forhold og er best når det gjelder, passet perfekt til Signals verdier. Dermed var kampanjen “Alle burde ha en nordlending" et faktum, ettersom alle burde ha Signal.
Resultat



400000
VISNINGER





9
PRESSEOPPSLAG





15000
DELINGER





1000
LIKERKLIKK


Resultatet ble en episk naturfilm som viser nordlendingen som innovativ, rolig i tøffe forhold og ikke minst veldig hjelpsom og serviceinnstilt. At kinoreklamen i tillegg ble sensurert, vekket interessen enda mer blant målgruppa og gav høy delingseffekt. Uttrykkene fra filmen som “Fifty Shades of Skrei" og “Vi skal nu vær glad vi ikke e på fjellet i dette været" ble flittig spredt i sosiale medier. Hele åtte aviser i Signals nedslagsfelt omtalte filmen og kundesenteret opplevde økt trafikk.


Neste Prosjekt
Volvo XC90 på vei til Norge